Usluge servisa

Motor

  • Zamena ulja i filtera ulja
  • Zamena filtera kabine, goriva i vazduha
  • Zamena seta zupčastog kaiša
  • Zamena svećica
  • Zamena grejača motora
  • Zamena antifriza
zamena ulja- mali servis

Redovan servis/mali servis

Mali servis ili zamena motornog ulja i svih filtera, jeste osnovni servis na servisnom intervalu koji je propisan od proizvođača automobila. Preporučuje se zamena motornog ulja u zavisnosti od vozila, tj. tipa ulja, na svakih 10.000-20.000 km ili jednom godišnje (ukoliko ne pređete propisanu kilometražu).

Važno je znati da usled rada, grejanja na visoke temperature i hlađenja, motorno ulje gubi svojstva, pa se preporučuje zamena barem na godišnjem nivou. Motorno ulje vrši podmazivanje sklopova u motoru i produžava radni vek vašeg vozila. Pored zamene motornog ulja, obavezna je i zamena filtera motornog ulja. Filter motornog ulja služi da skupi opiljke i sve nečistoće koje se pojave u ulju i spreči da one oštete motor.

Filter kabine ( polen filter) je zapravo vrlo bitan za zdravlje vozača i putnika, kao i za čistoću i funkcionalnost ventilacionog prostora. Filter kabine, odnosno filter klime, filter polena ili polen filter, služi da spreči ulazak prašine, polena i drugih nečistoća u kabinu vozila.

Filter vazduha služi da prečisti spoljni vazduh pre nego što uđe u motor, što može da poveća performanse i smanji potrošnju goriva.Preporuka je da se zameni na svakih 20.000-30.000 km. Ili jednom godišnje.

Filter goriva se preporučuje da se zameni na svakih 20.000-30.000 km ili jednom godišnje (ukoliko ne pređete propisanu kilometražu). Filter goriva služi da prečisti gorivo pre nego što uđe u motor, čime produžava radni vek motora i smanjuje potrošnju goriva.

Zašto je mali servis toliko bitan?

Proizvođači automobila su za svaki sklop na vozilu predvideli neki rok trajnosti u odnosu na redovno održavanje, a imajući u vidu da su svi delovi podložni habanju i da tokom vremena oslabi njihova funkcija, ili se jednostavno delovi zapuše I zablokiraju od raznih produkata sagorevanja motora i prljavštine. Zato je preventivno održavanje sa zamenom filtera i ulja u kojima se nakuplla prljavština od eksploatacije, najbolja prevencija da te čestice ne idu direktno u motor, tačnije to je najbolji način da uštedite novac za buduće održavanje vozila.

Zamena rashladne tečnosti

Zamena antifriza u predviđenom intervalu je neophodna za pravilno funkcionisanje rashladnog sistema.

Zašto je potrebna zamena antifriza?

Brojne su prednosti upotrebe antifriza u odnosu na upotrebu vode u rashladnom sistemu:

  • Niža tačka smrzavanja
  • Viša tačka ključanja
  • Bolja zaštita od korozije
  • Ne stvara kamenac
  • Ne nagriza creva

Koliko često?

Period zamene zelene rashladne tečnosti je oko 2 godine, u slučaju da se ne doliva periodično. Tačka mržnjenja se može proveriti odgovarajućim instrumentima na osnovu čega se utvrđuje da li je potrebno zameniti tečnost.

Prilikom promene antifriza potrebno je proveriti ceo sistem za hlađenje. Creva koja su krta, porozna i ispucala treba zameniti pre zamene antifriza. Takođe treba proveriti i sve spojeve (da li postoji curenje), kao i hladnjak.

servis kocionog sistema

Servisiranje kočionog sistema

  • Zamena kočione tečnosti
  • Zamena prednjih pločica
  • Zamena zadnjih pločica
  • Zamena prednjih pločica i diskova
  • Zamena zadnjih pločica i diskova
  • Štelovanje ručne kočnice
  • Zamena sajli ručne kočnice
  • Remont kočionih klešta

Servis kočnica je što se tiče bezbednosti najvažniji servis na vašem vozilu. Stanje kočionog sistema treba proveravati redovno ili odmah ako se posumlja da postoji problem.

Kočnice služe da uspore ili zaustave vozilo odnosno da obezbede kontrolu nad vozilom u bilo kojim uslovima. Kada se pritisne pedala kočnice sila generiše hidraulični pritisak u glavnom kočionom cilindru. Ovaj pritisak se prenosi kroz hidraulična creva do cilindara točka i čeljusti putem pločica vrši pritisak na kočioni disk ili putem paknova na doboš.

Rezultat trenja usporava vozilo u odnosu na količinu sile kojom je pritisnuta pedala kočnice.

Pločice i paknovi su deo kočionog sistema i najbrže se troše pa ih treba pravovremeno zameniti. Ne dozvolite da se obloge pločica i paknova potroše toliko da dođe do kontakta metal o metal, jer to obično znači mnogo više troškove zamene diskova i/ili doboša. Ručnu kočnicu takođe treba redovno proveravati i podešavati.

Kočiona tečnost

Normalan rad kočnica nije moguć bez kočione tečnosti. Mnogi simptomi neispravnosti kočnica povezani su sa nivoom kočione tečnosti. Provera nivoa i po potrebi dopuna odgovarajuće tečnosti, preduslov su za bezbednu vožnju.

Ako je nivo tečnosti nizak, potrebno je proveriti i ostale delove kočionog sistema (cilindre, cevi i creva).
Iako je kočioni sistem hermetički zatvoren, usled grejanja i hlađenja dolazi do kondenzacije u sistemu.  Kočionu tečnost je potrebno zameniti svake 2 godine.

Menjač

  • Servis automatskog menjača
  • Servis manuelnog menjača
  • Zamena seta kvačila
  • Zamena ulja u diferencijalu
servis automatskog menjaca

Zašto je potrebna zamena seta kvačila?

Osnovna funkcija kvačila je da uskladi rad motora i menjača odnosno izvši prenos snage sa motora na menjač i dalje na pogonske točkove. Ta veza se obavlja preko frikcione podloge koja se vremenom troši i više nije u stanju da obavlja svoju funkciju. Istrošeno kvačilo proklizava i nije u mogućnosti da prenese snagu motora i pokrene vozilo.

Zamena seta kvačila

Najčešći problemi sa kvačilom:

  • Proklizavanje kvačila
  • Krčanje menjača
  • Trzanje prilikom kretanja
  • Curenje 
 

Koliko često menjati set kvačila?

Period zamene kvačila savremenih automobila obično je oko 100.000 kilometara ali može trajati i znatno kraće što najviše zavisi od navika i uslova u vožnji. Da li je pretežno gradska vožnja ili otvoren put?! Ako veoma polako ili previše naglo otpuštate kvačilo, držite kvačilo na semaforu, na uzbrdici, potpisujete kada krećete, skraćujete životni vek lamele.

Na dugotrajnost kvačila najviše utiče:

  • Način vožnje
  • Preopterećenje vozila
  • Ispravnost ostalih delova prenosa snage (druk lager, korpa, sajla kvačila, plivajući zamajac).

Preporuka je da se pri zameni nekog dela kvačila obavezno zameni ceo set jer je verovatno da su ostali delovi seta na kraju svog radnog veka, i da ćete uskoro posetiti servis i ponovo plaćati ne tako jeftinu operaciju skidanja menjača.

servis trapa

Servisiranje trapa

  • Zamena guma
  • Servis komponenti trapa

Zamena neispravnih delova trapa obezbeđuje se sigurno upravljanje vozilom i doprinosi manjem trošenju guma i ekonomičnijoj vožnji.
Trap automobila čine povezane komponente koje zajedno obezbeđuju sigurno upravljanje vozilom. 

Zašto je potrebna zamena delova trapa?

Delovi trapa tokom rada trpe velika opterećenja jer na sebe preuzimaju deo sile koja se prenosi sa točkova na karoseriju. Gumeni delovi trapa tom prilikom se habaju i oštećuju i kao takvi mogu ugroziti bezbednost vožnje. Osim toga, nije retko da se i metalni delovi, usled oštrijih uslova vožnje i lošeg stanja puteva iskrive i tako poremete geometriju vozila, što dovodi do nebezbedne vožnje ili nepravilnog trošenja guma.


Istrošenost i stanje delova trapa u velikoj meri zavisi od uslova i načina vožnje. Zamena delova trapa se vrši po potrebi u zavisnosti od stanja u kome se nalaze. Veoma je važno redovno kontrolisati stanje i ispravnost delova trapa.


Prekontrolišite stanje trapa:

  • Svakih 15.000 km,
  • Jednom godišnje u slučaju da prelazite manje kilometraže,
  • Pre polaska na duži put,
  • Posle prelaska preko udarne rupe ili ivičnjaka,
  • Kada primetite da automobil vuče u stranu,
  • Kada primetite neravnomerno trošenje guma,
  • Kada primetite da nešto lupka na neravninama.
  • Pre centriranja trapa.

Servis auto klime

servis auto klime

Auto klima na vašem vozilu zahteva redovno održavanje. U redovan servis auto klime spada zamena freona, kao i ulja u kompresoru.
Vršimo otklanjanje eventualnih kvarova i zamenu delova auto klime. Servis auto klima se preporučuje na dve do tri godine. Naša preporuka je da pred početak perioda vrućina proverite stanje freona. 

Redovnim održavanjem auto klime omogućava se njen ispravan rad, što podrazumeva čist i svež vazduh u kabini. Takođe, redovnom zamenom ulja u kompresoru, sprečavaju se eventualni kvarovi većih razmera.

auto dijagnostika

Dijagnostika

  • Auto dijagnostika
  • Pregled vozila

Najčešće postavljena pitanja

Redovan mali servis, ili zamena motornog ulja i svih filtera, ključan je za održavanje optimalnog rada vašeg automobila. Proizvođači automobila preporučuju zamenu motornog ulja na svakih 10.000-20.000 km ili jednom godišnje. Motorno ulje vremenom gubi svoja svojstva zbog visokih temperatura i hlađenja, pa je njegova redovna zamena neophodna. Takođe, zamena filtera za motorno ulje, vazduh, gorivo i kabinu osigurava čistoću i funkcionalnost sistema, produžavajući radni vek motora i poboljšavajući performanse vozila.

Pločice i paknovi se najbrže troše i potrebno ih je redovno proveravati i zameniti pre nego što se potpuno istroše kako bi se izbegli veći troškovi zamene diskova i/ili doboša. Kočionu tečnost treba zameniti svake dve godine zbog kondenzacije koja može uticati na njen kvalitet. Redovna provera nivoa kočione tečnosti i stanja celog kočionog sistema je preduslov za sigurnu vožnju.

Trap automobila čine povezane komponente koje obezbeđuju sigurno upravljanje vozilom. Tokom rada, delovi trapa trpe velika opterećenja i habaju se. Gumeni delovi mogu se oštetiti, a metalni delovi iskriviti, što može ugroziti bezbednost vožnje i dovesti do nepravilnog trošenja guma. Redovna kontrola i zamena delova trapa po potrebi osigurava bezbednost i ekonomičnost vožnje. Preporučuje se kontrola trapa svakih 15.000 km ili jednom godišnje, kao i nakon prelaska preko udarnih rupa ili ivičnjaka.

Rashladnu tečnost, odnosno antifriz, treba zameniti svake dve godine. Antifriz pruža bolju zaštitu od korozije, smanjuje tačku smrzavanja, povećava tačku ključanja, ne stvara kamenac i ne nagriza creva. Redovnom zamjenom antifriza osigurava se pravilno funkcionisanje rashladnog sistema. Pre zamene, potrebno je proveriti ceo sistem za hlađenje, uključujući creva i hladnjak, kako bi se osiguralo da nema curenja i da su svi delovi u dobrom stanju.

Period zamene kvačila savremenih automobila je obično oko 100.000 kilometara, ali može trajati i kraće u zavisnosti od načina vožnje i uslova na putu. Proklizavanje kvačila, krčanje menjača, trzanje prilikom kretanja i curenje su znakovi da je potrebna zamena. Preporučuje se zamena celog seta kvačila, uključujući druk lager, korpu, sajlu kvačila i plivajući zamajac, kako bi se izbegli ponovni troškovi za skidanje menjača.

Servis auto klime, uključujući zamenu freona i ulja u kompresoru, preporučuje se na svake dve do tri godine. Redovnim održavanjem auto klime osigurava se ispravan rad sistema, čist i svež vazduh u kabini, te sprečavanje većih kvarova. Pre početka perioda vrućina, preporučuje se provera stanja freona kako bi klima uređaj funkcionisao optimalno. U slučaju kvara, vršimo otklanjanje problema i zamenu delova auto klime.